miercuri, 18 iunie 2014

Ce e mai important în viață?

           Viața... viața e scurtă și mulți nu știm s-o prețuim. 
           Timpul trece fără a ne întreba ce facem și cum facem. El, Timpul, nu ne scutură să ne trezim, nici nu ne învață să trăim. El își face treaba lui... există. 

            Ce e mai important în viață? 

            Ne agităm, învățăm multe și mărunte, ne facem o carieră, ne zbatem pentru un trai mai bun, pentru familie, pentru o viață mai bună. 

            Ce înseamnă de fapt o viață mai bună? 

            Totul e trecător... Azi poți să ai totul, mîine poți să nu mai ai nimic...

            Sufletul... Sufletul e singurul ce nu-ți poate fi luat. Sufletul tău ești TU. Cînd el nu mai există nici tu nu mai exiști. Ne pierdem în detalii și amănunte uitînd să avem grijă de sufletul nostru, să-l hrănim cu iubire și să-l ferim de tot ce-i dăunează. 

            Trupul? Da. Contează și el. El e casa sufletului tău. E casa ta. E important să ai grijă și de casa ta, pentru un confort mai bun al sufletului tău, adică al tău. 

            Cît despre Minte... ce să spun? Ea e doar o unealtă a ta sau cel puțin așa ar fi normal să fie. Din păcate mulți ne lăsăm conduși de ea, iar ea nu face mereu ceea ce e mai bine pentru sufletul tău. 

            E greu să distingi dacă ceea ce Simți vine din suflet sau e o simplă reacție a ceea ce gîndești. Cînd reușești să faci această distincție și să te ghidezi doar după ceea ce Simți cu Sufletul tău, atunci nu vei mai face greșeli în viață... 

13 comentarii:

  1. Ce e mai important in viata ?!
    Sa te pierzi ca sa-ti gasesti locul.Asta e cel mai important.Sa rodesti frumusete si extaz...Picteaza ,o sa intelegi tot.
    Cel mai important in viata este sa gasesti mereu motive de bucurie si pe ce pui mana sa se topesca de dorul tau .Cel mai important lucru in viata este sa aduci frumusete din frumusetea ta.Cel mai important lucru este sa te bucuri de viata ca de un cadou nesperat si sa aduci bucurie si frumusete.printr-o calitate interioara.Calitatea aceea e LOCUL,locul tau in viata.Locul acela interior e Dumnezeu.E ascuns in oameni.E o calitate.Dumnezeu nu e ceva ,e cumva.Pana nu intelegem asta ,nimeni nu are pace ,pana nu-L manifesta, nimeni nu are mangaiere.
    Mai mult de atat nu mai stiu,dar asta e in mod sigur adevarat.Stii de ce e adevarat in mod sigur ? Pentru ca nimic nu doare mai tare pe lumea asta decat sa nu-ti gasesti locul...sa nu rodesti.

    Marian

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasa tema,Ela,frumoasa tema :Ce e mai important in viata ? Toata teoria,spus cu alte cuvinte,suna cam asa : Iubeste si fa ce vrei !,,ce vrei'' insemnand sa urmezi idealul ,un ideal maret,sa sacralizezi viata.Nu e suficient sa simti si sa nutresti iubire,trebuie sa si implinesti,sa aduci asta in realitatea inconjuratoare, si sa faci lucrul asta intr-un mod frumos centrat pe calitatile tale interioare.
    Folosind alte cuvinte se poate zice :Intinde-te estetic si cat ti-e plapuma !!!
    Cu alte cuvinte,asa cum spuneai tu : Sufletul,sufletul e cel mai important in viata.Ai dreptate cand zici asta ,dar e spus prea vag.Sufletul,ce e sufletul ? Daca nu e relatia noastra cu Dumnezeu,atunci ,eu nu stiu ce e ! Verticalitatea,o axa intre potential si daruire.E o dimineata ,si inca una ,si inca una,clipa cand omul tremura genele printre picaturile de roua si zice ;Da ,Doamne ! Si Dumnezeu da.Asta e sufletul ,asta e cel mai important in viata,sa avem o relatie frumoasa cu Dumnezeu,cu viata ,cu ceilalti,cu universul ,cu noi insine.Dar...daca noi nu suntem sufletul,ce suntem noi ? Ce sunt eu ?
    Miezul unei intensitati cutremuratoare care naste bucurie si speranta : Invierea !..Eeee ,e ca atunci cand spui :Buna dimineata, ZORIDEZI ! Seamana ...

    http://www.youtube.com/watch?v=nSvSxoO6Sgo&feature=kp

    Buna dimineata !


    Marian

    RăspundețiȘtergere
  3. Mulțumesc Marian pentru completările aduse. Pe mine m-au părăsit nițel cuvintele în ultima perioadă.
    Probabil le-am înlocuit cu simțiri și pur și simplu cuvintele par fără putere, fără rost...vorbe goale în comparație cu simțirile... nu știu...

    RăspundețiȘtergere
  4. Bun !
    Nu stiu ce este cu faptul ca ti-au disparut cuvintele si le-a inlocuit simtirile,si ,in general ,nu stiu ce crezi tu ca faci cu blogul tau,dar nu poti lasa lucrurile la jumatate ! Dupa,,Ce e mai important in viata '' trebuie sa ne spui si cum !Nu ne jucam ! Si nu ne permitem sa ne jucam pentru ca nu suntem doar eu si tu in joc.Sunt si altii ,si multi din cei care citesc nu citesc doar ca sa se afle in treaba ,sa mai treaca timpul.Putem sa facem sa para un joc,chiar o joaca,dar e bine sa intelegem ca e un joc si o joaca de o mare importanta.Si responsabilitate.
    Bun.e important.Pe astfel de teme s-a scris mult,s-a facut filme,s-a nascut o puzderie de scoli,se castiga si se pierd bani grei,se macina sau se cladesc destine - pentru un cautator adevarat ,a intra in tot amalgamul asta,toate lucrurile astea atat de amestecate,e un fel de loterie;sansa de a trage biletul castigator e infima,uneori inexistenta.Hai sa tragem biletul castigator.Deci;dupa ce am descoperit impreuna ce e mai important in viata,hai sa descoperim,tot impreuna, pentru ca nimeni nu le stie pe toate,care e secretul vietii,care e instrumentul prin care putem aduce in manifestare acel ceva atat de important in viata ; Implinirea ! O parte dintre noi se naste cu acel ceva important,il si constientiza si il si urmeaza( Sigur,acel dar,har,talent,in care ne putem retrage,reface si creste interior indiferent de circumstante )dar cea mai mare parte trebuie sa-l descoperim si sa-l crestem.Cum facem asta ? Pe unde se duce si pe unde vine implinirea ,care e secretul vietii ?Secretul adevarat ,nu brasoavele care ne sunt vanturate pe sub nas cu tittluri pompoase care sa ne ia ochii si banii din punga !

    Buna dimineata !

    Marian.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Am spus doar că m-au părăsit nițel cuvintele în ultima perioadă.
      Asta nu înseamnă că o las baltă ci era doar o constatare personală că am scris rar în ultima vreme. Chiar și acum la ultima postare au fost cuvinte puține. Așa am simțit... să scriu doar atît.
      Cugetînd, mi-am dat seama că în general am fost mai tăcută cînd a venit vorba de cugetări și discuții serioase, profunde. Am preferat să simt și să fac, mai mult decît să rostesc.

      Sau poate nu am avut starea necesară a cuvintelor...

      Secretul vieții? Împlinirea?
      Cine e în măsură să afirme că a descoperit și înțeles care este secretul vieții?

      Ștergere
    2. Eu uuu...as fi instare sa afirm si asta cat de curand !!!! Mai putin si gata,doar vezi bine ce... ! M-am dat mare ,Ela,daca am lasat cumva sa se intelega ...sa stii ca nu l-am descoperit eu,eu doar l-am inteles !Cel mai mare secret,pe cuvant ! Dar mi-e o frica sa aplic asta,mama-mama...hai sa mai discutam un picusor te rog,ca....

      Marian

      Ștergere
    3. E bine dacă l-ai înțeles.
      Unii caută o viață întreagă și tot nu găsesc secretul vieții...

      Ștergere
    4. Unii fac,unii dreg...Daca tot scrii asa,ca acum ,nu ar fi mai nimerit sa-mi ceri direct un certificat de sanatate mentala ?! Ar fi mai simplu,nu ?! Si mi-ai da si o adresa sigura ,da ?! Nu sunt periculos,Ela,sunt mai nebun ca toti nebunii si nu ma pot cuprinde in toate analele medicinii,dar nu sunt periculos.Te rog !

      Marian

      Ștergere
    5. Frumoasă melodia... mi-a stîrnit multe amintiri, gînduri răzlețe, zîmbete diverse...

      Ștergere
    6. Și totuși, Marian, care e secretul vieții?
      Spuneai că l-ai înțeles. Eu încă nu știu nici măcar dăcă l-am aflat...

      Ștergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.