luni, 28 martie 2016

Dragi fumători..

      Am citit postări pline de revoltă, contra mea, precum și contra altor nefumători ca mine.

      Cu ce sunt eu de vină că s-a dat o nouă lege antifumat?

      Cu ce sunt eu de vină că un fost șef mă obliga atât pe mine cât pe încă 3 angajați nefumători să-i inhalăm fumul oribil de țigară 8 ore/zi, pentru că el era nesimțit și fuma în birou cu noi, fără ca măcar să ne întrebe din bun simț măcar o singură dată, dacă ne deranjează fumul sau nu?

       Cu ce suntem noi fumătorii de vină, că o mulțime de nesimțiți fumau cu tupeu în locuri neamenajate special pentru fumători? Exista în Mall de exemplu, o cușcă de sticlă pentru fumători, dar era exagerat de rar folosită de cineva. În schimb, nu puteai urca scările rulante spre mâncare sau să treci pe lângă ele fără să inhalezi fumul nesimțiților ce fumau cu tupeu la mesele pentru NEFUMĂTORI, deși aveau amenajat exact lângă acele mese un spațiu închis destinat special pentru FUMĂTORI.
      Așa era în tot Mall-ul, unde erau mese. Era plin de fumători peste tot, la toate mesele, deși erau locuri speciale amenajate pentru ei. Dar cum să stea ei închiși în "cuștile" de sticlă (ce oricum erau amenajate prost, că nu aveau uși, ci doar niște pereți ce despărțeau cât de cât zona fumătorilor de nefumători)?! Acolo erau doar câteva persoane, mai cu bun-simț, care fumau. Restul nesimțiților, FUMAU nestingheriți pe locurile NEFUMĂTORILOR!

     Unde să bei liniștit un ceai sau să mănânci o înghețată, fără a fi obligat să inhalezi fumul nesimțiților fără pic de respect față de semeni, dacă ei erau peste tot, prin locurile NEFUMĂTORILOR?!

     În stațiile de autobuze, parcă era interzis fumatul. Nu? Și atunci de ce trebuia să stau la câțiva metri de stație și apoi să fug la mașină sau să înhalez fumul de țigară al nesimțiților, ce încălcau legea?

     Pe stradă parcă era interzis fumatul, nu? Și atunci, de ce trebuia să alerg să depășesc un nesimțit ce-mi băga fumul în nas, mergând agale în fața mea sau să mă opresc să se îndepărteze suficient să nu-i mai simt duhoarea de țigară sau să trec pe celălalt trotuar (dacă nu era și acolo alt nesimțit cu țigara aprinsă)?

      Nu puteam să mă plimb prin parc, să mă bucur de aerul mai puțin poluat dintre copaci, că veneau nesimțiții ce-și fluturau țigările cu îngâmfare și-ți suflau fumul în nas privindu-te cu superioritate. Dacă te uitai urât sau spuneai ceva de bunul simț, te mai și înjurau sau amenințau.  

     Trebuia să mă dau jos din taxi, că era șoferul nesimțit și nici nu mă întreba dacă mă deranjează fumul de țigară sau nu?! Raar se întâmpla să întrebe vreun taximetrist fumător, dacă poate fuma, în timp ce îl plăteam să mă ducă undeva. Adică foarte rar întâlneam fumători cu bun simț.

     Acum tot ei se revoltă și sar cu gura mare.

     Și vă întreb din nou. Eu, nefumătorul, sunt nevinovat că voi fumătorii ați fost nesimțiți și nu ați respectat legea anterioară și nu ați avut bunul simț față de restul oamenilor din jurul vostru?! 

     VOI, fumătorii sunteți singuri vinovați pentru noua lege! Voi nu ați știut, nu ați vrut și nu ați avut bunul simț și decența să respectați vechea lege. Voi nu i-ați educat pe nesimțiiții fumători să respecte locurile pentru fumători și cele pentru nefumători. 

     Nu EU, am cerut să se schimbe legea. Eu doar am îndurat nesimțirea și fumul fumătorilor în locurile pentru NEFUMĂTORI... în tăcere, cu umilință... sau am renunțat și la locurile nefumătorilor, când am putut. 

    VOI fumătorii care nu ați respectat legea sunteți unicii vinovați pentru noua lege mai aspră. VOI și patronii lacomi, care închideau ochii la încălcarea legii sau chiar vă sugerau să o încălcați cu replica binecunoscută: "Fumați pe propria răspundere." și vă aduceau frumos farfurioare pentru scrum. 

     Așa că, nu vă mai tot plângeți de milă peste tot, că vai, ce oropsiți de soartă sunteți voi fumătorii, voi corectitudinea întruchipată, că vina este numai și numai a voastră, fumătorilor și a nesimțirii voastre fără limite. 

    Și-n plus: FUMATUL NU ESTE UN DREPT... FUMATUL ESTE DOAR UN SIMPLU VICIU!

    V-am pupat și vă urez spor la fumat în continuare, dar lăsați-mă în pace cu bocetele voastre exagerate, că nu vă jupoaie nimeni. M-am săturat de atâtea văicăreli peste tot. EU nefumătoare nu m-am plâns nicăieri de fumul vostru dăunător și prostia viciului vostru.
   Din partea mea, puteți fuma până nu mai puteți, dacă atât vă pasă de sănătatea voastră.

2 comentarii:

  1. Am avut o revelație.
    Cum ar putea cineva care nu are respect față de propriul său trup și-l intoxică sistematic, să aibă respect față de alții?

    RăspundețiȘtergere
  2. P.S. Am trăit toată viața între fumători și cu fumători, dar nu nesimțiți ce încalcă toate legile, ci oameni cu bun simț, care nu se plîng peste tot de noua lege. ;) Fiecare lege o iau ca o lege ce e indicat să fie respectată.
    În plus știu să facă diferența între un viciu și un drept.
    Respect pentru oamenii cu bun simț fie ei fumători sau nefumători!

    Sper din suflet să-și găsească puterea să se lase de fumat toți fumătorii, pentru sănătatea lor mai bună.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.