marți, 25 aprilie 2017

Coșul cu frăguțe.

      V-am povestit oare vreodată despre "Coșul cu frăguțe"?

      Trăim într-o lume agitată în care totul se mișcă într-un ritm amețitor. E un du-te - vino permanent, ce ne epuizează și ne stoarce de energie. La muncă trebuie să dăm cât mai mult. Acasă dăruim din nou. Cu prietenii iar. Și astfel nici nu realizăm cum sacul nostru cu energie și iubire se consumă pic cu pic. Ar fi frumos să fie sacul fermecat, precum e în povești. Realitatea însă este că acest sac, mai repede sau mai târziu, se golește, dacă nu știm cum să-l umplem constant.

      Ei bine, aici apare rolul coșului cu frăguțe. Presupun că ați realizat că este un coș imaginar. Metaforic vorbind, cred că e mai simplu de înțeles.

      Dar să vă explic ce este mai exact acest coș cu frăguțe.


      Fiecare om are plăcerile lui. Fiecare om are hobby-uri, dorințe, lucruri sau activități ce le aduc liniște, satisfacție, bucurie, relaxare. Ei bine, ceva ce faci pentru sufletul tău, ce faci cu multă plăcere și bucurie, toate acestea sunt izvor de energie și iubire. Acestea ne încarcă, ne umple sacul cu energie și iubire, astfel încât să putem mai departe să dăruim și să oferim. Folosesc termenul a dărui pentru ceea ce facem cu drag, ceea ce din nou ne și alimentează săculețul nostru.

      Termenul a oferi, îl atribui pentru ceea ce trebuie să facem. Cu toții știm că nu avem mereu chef să facem ceea ce e nevoie să fie făcut. Chiar dacă ne place să facem ceva, există momente în care, poate fiind obosit, nu ai vrea să faci acel ceva exact atunci, dar trebuie făcut. Ei bine, aceste momente ne consumă energia, fără să primim nimic în schimb. Aici e nevoie de coșul cu frăguțe.

      Coșul cu frăguțe e un fel de încărcător de acumulatori, iar sacul cu energie și iubire e acumulatorul în sine. Asta explicând în termeni mai tehnici. :)

      Coșul cu frăguțe e plin cu acel ceva ce ne umple de energie și bucurie... de iubire.

      Gândițivă la 10 lucruri/activități ce vă plac foarte mult, ce vă relaxează și încântă. De exemplu mie îmi place mult să citesc, să mă plimb prin natură. Iubesc muntele, florile, animalele, dansul, muzica, arta....etc. 

      Cele zece chestii ce le alegeți, vor fi frăguțele voastre din coș. E bine să "mâncați" zilnic, la alegere, alternativ, măcar două frăguțe din coșul vostru, pentru a vă încărca constant bateriile. Astfel veți umple constant sacul vostru cu iubire și energie și veți fi capabili să dăruiți și oferiți cât doriți și cât e necesar, fără a ajunge să vă simțiți epuizați și goi pe dinăuntru.

       Eu în ultimele zile m-am delectat cu borcănele. Am aranjat raftul de condimente, bibilind fiecare borcănel, cu etichetă, umplut, pus la locul dorit. Am achiziționat borcănele în plus pentru a fi rândurile pe placul meu. Am mutat și umplut cutiuțe și borcănele, până când am ajuns la ceea ce am dorit. A fost o muncă migăloasă, ce mi-a luat mult timp, dar satisfacția a fost pe măsură. Mi-am umplut sacul binișor.

      Alte frăguțe au fost tot din categoria borcănele, dar ceva mai mari.  :))

       Seara citesc. Când am timp scriu pe bloguri. Mai fac câte o delicatesă, când mi-e poftă de dulce și sunt bine dispusă. Plimbări cât de multe, chiar și când e vremea mai puțin plăcută.

       Ascult muzică, dacă pot, când am de lucru pe acasă. Dacă nu ascult măcar pe drum, între destinații. Mai dansez prin casă, când am vreme sau făcând altceva.

       Pictez, desenez sau creez câte ceva și sunt în culmea fericirii la mărunțișuri, de parcă aș fi primit o avere.

       Devin morocănoasă și frustrată, dacă nu am timp să fac mărunțișurile ce-mi plac. Dacă aș mânca o frăguță din coșul meu, dar amân iar și iar, din diverse motive, întemeiate și de cele mai multe ori impuse de mine, încep să mă simt frustrată și să fiu prost dispusă. Mă simt obosită și fără vlagă și nu mai am chef de nimic. Lucruri banale, ce le fac de regulă cu plăcere, încep să-mi pară copleșitoare. Și toate acestea se întâmplă, atunci când uit de coșul meu cu frăguțe și zile la rând, nu mănânc frăguțe destule sau chiar deloc.


        Îmi aduc aminte brusc de coșul cu frăguțe și-mi fac timp să savurez câteva. Brusc viața devine mai frumoasă, mai ușoară și mai plină de bucurii și iubire.

        Iubirea vine din noi. Iubirea o simțim atunci când o avem în noi. În zadar ne copleșesc alții cu iubirea lor, dacă noi avem izvorul secătuit. Iubirea din jurul nostru nu suntem capabili de cele mai multe ori nici să o simțim, dacă nu suntem noi la rândul nostru cu săculețul plin. Aici mai apar și diferențele dintre oameni. Fiecare se simte iubit într-un anumit fel. De exemplu, unii se simt iubiți când sunt îmbrățișați, alții se simt iubiți cel mai mult când primesc un cadou, alții când li se spune o declarație, un cuvânt de alint sau mai știu eu ce, alții când faci ceva pentru ei. Dar asta e altă poveste, cu limbajele iubirii.

       Pentru început, să ne umplem coșul cu frăguțe și să consumăm zilnic minim două frăguțe și va fi totul mult mai bine și mai frumos. În primul rând e nevoie să învățăm să ne umplem bateriile, să avem sufletul plin de iubire, să avem de unde să dăruim și să oferim, fără a ajunge la fundul sacului.

       Deci, vă doresc un coș cu frăguțe cât mai plin și... să le savurați cu plăcere și multă iubire.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.