miercuri, 13 noiembrie 2013

Cele mai bune preludii…





           Probabil mulți vor fi surprinși cînd am să afirm, că eu consider printre cele mai bune preludii: muzica și dansul. 

           Mulți sunt cei ce nu prețuiesc muzica și mult mai mulți cei care nu dau doi bani pe dans. Ba am întîlnit bărbați ce au o reacție cu totul exagerată dacă le vorbești despre cursuri de dans, crezînd că doar pămpălăii, gay-ii sau alții cu probleme comportamentale merg la astfel de porcării, care sunt doar pentru fetițe. Habar nu au ce pierd cu toții cei ce nu iubesc muzica și dansul ! Sunt doar biete ființe ce-și refuză unele dintre cele mai frumoase clipe de viață. 
          Mă întristează concepțiile acestea total greșite despre dans. 

          Ce poate fi mai frumos și profund decît o melodie ce-ți mîngîie sufletul cu tandrețe și să simți o persoană dragă ție cum se unduiește în brațele tale, plutind odată cu tine atît la propriu cît și la figurat?!… Să-i simți respirația caldă pe piept, gît, frunte sau tîmple… să o strîngi ușor în brațe… să o mîngîi pe spate… să îi simți emoțiile trădate de: un tremurat ușor, palme umezite, reci sau fierbinți, șoapte bîlbîite, mici stîngăcii și multe alte manifestări de genul acestora… să-i zîmbești din priviri rătăcindu-te în adîncul privirilor ei… să te zăpăcească un zîmbet cald sau un rîs cristalin… să te topești în șoapte și să simți că zbori în eternitatea clipelor… 

16 comentarii:

  1. Oooo!!! Desigur, Dansul! Dansul este minunat. Dar vorbind despre legatura dintre dans si preludiu, eu spun ca un preludiu poate fi perfect si datorita dansului. Dar un preludiu nu inseamna doar un dans... Pentru implinirea memorabila si de durata a unui cuplu, preludiu este ceva permanent si poate incepe cu ore, zile sau chiar saptamani inainte. Reducand la moment, pe langa dans sunt atatea gesturi ce contribuie... decorul, lumina, mirosurile - ambientul, apoi... atatea si atatea.... Dar dansul... M-am uitat pe clipul din articol... m-am indragostit (o fac zilnic, sau de mai multe ori pe zi si nu neaparat de cineva) de fata ce danseaza in oglinda... nu m-as satura sa o privesc. Ce minunat e sa te dezlantui in dans - denota fericire si ce minunat e sa privesti un om fericit, care danseaza... dar de ce plinatate sufleteasca esti implinit atunci cand toate simturile iti sunt mangaiate si te armonizezi prin dans cu fiinta ce o iubesti, sintindu-i trupul cald frematand, mladiindu-se in bratele tale, ajungi sa plutesti printre stele intr-un vartej mirific... oferind si primind fericire.
    Multumsc A. S.!

    RăspundețiȘtergere
  2. Zambesc.Ai spus frumos,dar n-ai spus tot ! Eu nu mai astept(!)...o sa aduc o completare ( !!!!!) :

    Preludiul ,ca sa spunem drept, in fata,e ceva care te face sa te dezbraci in dos,cand nu te vede lumea .E imposibil sa nu ramai in fundul gol !Indecent,nasol si stresant - imbraca-te /dezbraca-te;imbraca-te /dezbraca-te -.de mii si mii de ani ,civilizatii la rand .Din dragoste ...ei da ! Nasol.,cum isi permite preludiul sa faca asta cu noi,cine e el ?!Ce e el in intimitatea lui cea mai profunda ?1 Daca l-am dezbraca de haine ,asa cum ne dezbraca si el pe noi,si l-am lasa gol prin univers - dincolo de lumea omului ,dincolo de senzualitate si sex-l-am surprinde in trestia care sta pe malul apei asteptand vantul -sa se atinga ;in pietrele care isi pun dimineata roua pe ele- sa se atinga ; in oameni cu mana intinsa spre stele-sa le atinga...in aer,in apa,in focul lumanarilor,peste tot;totul e atingere.Preludiu e atingere ;e gingasie,blandete,recunostiinta si sarut,departe,departe de lumea noastra -o promisiune...
    De asta vin si spun aici ,ca o completare : Nu faceti promisiuni ,riscati sa intrati in preludiu ! Sigur,am spus toate astea ca o completare ,dar am spus si ca sa avem zambetul pe buze.In final iar nu stiu ce a iesit !!!

    Marian

    RăspundețiȘtergere
  3. Marian (ma adresez tie acum, nestiind cui te adresezi - iti raspund), tu spui lucruri frumoase, cu o anume profunzime, poetic, metaforic uneori dar cateodata nu te pot urmari. A. S. vorbea despre dansul ca preludiu, eu vorbeam de "dansul" preludiului. Cum am zis, preludiul nu inseamna doar cinci minute inainte de a trece la sex (desi la nivel basic, animalic, merge) ci ceva mult mai profund si de durata. Preludiu se cheama si o masa la un restaurant discret, cu lumanari si flori pe masa, sampanie sau un vin bun, si "rătăcindu-te în adîncul privirilor ei". Consideri tabu in a vorbi despre sex? Suntem in secolul 21 si respectul fata de divinitate nu trebuie sa induca si o falsa pudoare care s-a dovedit, nu doar ca este inutila ci reuseste sa nu aduca un aport de fericire in cuplu sau in societate. Iar despre promisiuni... se pot avea preludii si intalniri minunate, de vis chiar, fara a face promisiuni.
    A. S., te rog sa ma ierti daca am sarit calul si am deviat de la delicatetea subiectului din articolul tau.

    RăspundețiȘtergere
  4. Liviu comentariul meu este sub comentariul tau ,dar nu am apasat pe Raspundeti,si a aparut exact ca atunci cand nu apesi pe Raspundeti,deci...da,este pentru A.S.;ceea ce ti-a placut ti-ldaruiesc sitie,si oricui, daca eprimit !
    Acum;A.S.vorbea despre dansul ca preludiu,a vorbit grozav ,felicitari ;tu vorbesti de dansul preludiului,vorbesti,,pamantean ",frumos ,imediat,fara divagatii ,la subiect .Foarte bine ,aduce un farmec aparte -de om care stie bine ce vrea ,bine ancorat in realitate ! Daca-ai stii...daca-ai stii cat de mult imi doresc uneori sa am macar jumatate din calitatile tale ! As aduce in manifestare o lume in care ne-am prinde de mana si am avea ,deodata si amandoi,si aripi si picioare…Bun ! Acum,eu am incercat sa vorbesc si eu despre preludiu ,dar am vorbit mergand cu talpile goale prin nori…Ce sa fac ?! Asa sunt eu ,ma supun mai mult partii calatoare din mine,mi-e mai drag asa, si am mult mai multa putere si incredere in aripi decat in picioare,le iubesc si pe ele,dar,probabil, am fost mai lenes in privinta asta,cumva am neglijat lumea panmanteana si demulteori imipare rau ca am facut asta …apar momente in care nu mai pot fii inteles si nu mai inteleg nici eu;sigur;fara ca asta sa fie o nebunie,cat mai mult un dezavantaj momentan.Cu timpul…Pe de alta parte s-ar putea sa fie si o diferenta de virsta intre noi ,si asta explica multe pentru ca fiecare lucru are timpul lui.Nu imi e tabu deloc sa vorbesc despre sex,pot sa scot chiar mascarii ciudate din mine daca sunt provocat,tot asa cum pot si sa vorbesc frumoschiar daca sunt sau nu sunt provocat-nu am complexe in privinta asta,doar ca aici am ales sa vorbesc despre preludiu ca Act Cosmic.Cu lacune,cu spatii,dar am simtit sa vorbesc si-amvorbit.Cum sa fac ?! O masa la restaurant e cum e, ca preludiu ;dansul... e prea mult zgomot ( dupa parerea mea)...As fi spus despre o baie calda,cu spuma,cu petale in apa,cu arome ,cu adieri care iti fura soaptele de pe buze si le pune in inimi,apoi,cand bat - ele ,inimile- nu-ti mai pasa ca ai ratacit cheia, ca e usa deschisa sau inchisa...
    As fi spus multe ,Liviu,dar ...ce vrei,domnule,ce vrei ,mi-e frica -am asa o putere de imaginatie ca pot sa bag in orgasm si-un pietroi daca vreau !
    Ei ,bine acum ai dat de el ? Zambetul ...

    RăspundețiȘtergere
  5. Răspunsuri
    1. Sa nu mai scrii de preludii ca ma ia cu nabadai !
      Pe de alta parte nu te apuca sa scrii nici numai de calugari !Scrie si tu cand de pustnici-cand de preludii; cand de preludii -cand de pustnici...stii ,cum zicea Dan Puric : ...face-ti si voi cand Ooaaaaa -part,cand paaart-Oaaaaa !
      Era poanta luata de la Bibanu' ,Dumnezeu sa-l odihneasca.Mari oameni-sarace vremuri -iar ei se duc,se duc unul cate unul...

      Ștergere
    2. Așa e.. mari oameni...
      Cît despre subiectele ce le voi aborda, pot doar să spun că vor fi la libera inspirație de moment, așa că nu pot promite nimic. :))

      Ștergere
  6. @ Marian:
    Zambet? Am ras cu pofta, cum de mult nu am mai ras, imaginandu-te pompand intr-un bolovan... ce sa faci, pentru mine, ca pamantean o metafora e transpusa imediat in imagini din realitatea pamanteana... Iti multumesc!
    Da, posibil sa traim in lumi diferite - pamantene sau ale metaforei. Probabil de aceea eu am sesizat in postarea ta ca iti imaginezi neaparat dansul autoarei ca fiind pe o scena, in vazul oamenilor, dansand o muzica stridenta. Pardon, zgomotoasa cum spui. Si dansezi o melodie apoi incepi sa te dezbraci pentru a trece la treaba, ceea ce e nefiresc, fiind in vazul lumii.
    Desigur, e interpretarea mea si, desigur nu este ceea ce ai vazut tu in zborul tau prin norii pufosi ai imaginatiei. Nu o spun periorativ, apreciez varietatea si pe cei ce pot sa viseze atat de frumos si sa se exprime atat de poetic... si chiar imi permit sa te indemn sa ramai cum esti pentru ca esti ok.
    Nu as putea si nu vreau sa mentionez aici experientele mele sexuale dar stiu cu certitudine ca cel putin o partenera a fost fericita impreuna cu mine si asta ma face si pe mine fericit si ma determina sa fiu cu atat mai bun. In general, nu doar la pat. Iar pietroaie? Nuuu! Nici macar catelusi de plus... :)))
    Despre preludiu, fiecare se comporta cum stie mai bine, cum a invatat (sau nu) dar cel mai important e sa simta vibratiile pertenerei, sa asculte (am ascultat aici despre muzica si dans si am sa m-i le asum) cu atentie si sa faca tot ce ii sta in putinta pentru a ajuge impreuna la implinirea ce si-o doresc.
    Eu nu imi fac prea multe probleme cu exprimarea, sa nu iti faci nici tu. Te rog.

    Iti multumesc A.P. pentru ca ne ingadui sa facem un "slam" de idei aici, acasa la tine! Daca deranjez, te rog sa nu eziti sa imi spui.

    liviu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))
      Hai că am rîs și eu copios de data asta.
      S-a întîlnit spiritualul cu pămînteanul și e de-a dreptul fascinant să vă urmăresc discuțiile.

      Mulțumesc pentru că existați aici în "casa mea". Îmi dați culoare și muzică.

      Ștergere
    2. Liviu,ce e asta ?! Eu nu am zis ca tu nu ai imaginatie...eu am zis ca eu am imaginatie ;ne-am trezit -poc,tronc- direct cu bagadanga...Na ! Nu raspund,nu sunt vinovat...Zici ca m-ai vazut calare pe pietroi...nu eram eu,era un vecin !

      Ștergere
    3. Na, serios acuma, stiu ca am imaginatie nu de poet ci putin mai de inginer...

      Ștergere
    4. Liviu,da...! Abia acum am sesizat care e toata tarasenia.Nu stiu ce sa spun ,nu am mai fost intr-o astfel de situatie ! Nu credeam ca e nevoie sa te asigur ca ai toata stima si respectul din partea mea .Chiar daca nu rezonam la anumite nivele ,nu te pot ignora nici ca om si nici ca Lumina.Si nici nu am facut-o !Motivul pentru care mi-am permis anumite lucruri este unul singur : Te consider un prieten si asa te voi considera cat imi vei permite tu !Intotdeauna intre prieteni sunt permise grade mai deschise in comportament.Daca am gresit gandind asa ma rog de iertare,si te rog sa-mi spui ca sa ma pot corecta.Pe de alta parte in mod sigur am si eu tarele si metehnele mele,ca fiecare,si e posibil ca ,in mod inconstient sa-ti fi adus prejudicii morale sau afective.Motiv pentru care vin iarasi aici si te rog sa ma ierti .La nivel subconstient ma consideri un advresar care trebuie inlaturat ,un dusman,si acest lucru rabufneste in constient fara sa realizezi.De aceea vin aici si spun inca o data : Shanti

      Ștergere
    5. Marian, am considerat - constient si subconstient ca ma aflu aici printre prieteni. Nu sunt aici pentru a concura pentru un loc unde nu voi putea fi niciodata. Nu suntem dusmani, nici macar advrsari. Nici macar prieteni nu ne putem numi - prietenia, pentru mine avand o alta definitie. Suntem vremelnic impreuna, intr-un loc unde ne simtim bine si credem macar, ca suntem bine primiti. Este randul meu de a imi cere iertare daca am dat altceva de inteles si daca am deranjat cu vorbele mele.
      E.O.S.

      Ștergere
    6. Am inteles ,Liviu ! Tot respectul !

      Zi buna !

      Ștergere
  7. Las-o naiba de imaginatie,Liviu,pironeste-o 'tui mama ei ,ca numai belele ne-a facut...Daca nu eram ,cum se spune -noi ,ai nostri,aici-si daca nu erai atat de nostim ,ne faceam de toata bacania, ca nici acum nu suntem de fala! Chiar nu ai realizat ca nu ne daduse nimeni liber la o discutie deschisa despre sex ?!Era vorba despre altceva ...!
    Sa nu-ti mai imaginezi ca inginerii niciodata,auzi tu,niciodata !E periculos !Si cand mai transpui metafore -' tu-le mama lor si la astea,ca n-am avut eu de treaba decat sa scriu metafore- sa le transpui cum sa' transpune,ca asa...pompam ,pompam /daca ma trezeam eu, ma ,ca-mi sarea bolovanu-n cap !Spune si tu !

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.