joi, 14 noiembrie 2013

Tulburări profunde...


 

          În tăcerea profundă a nopților se întîmplă să ai o stare mai deschisă spre visare și amintiri.
          De data aceasta mi-a deschis calea spre amintirile trecute o frîntură dintr-un comentariu primit de curînd la un alt articol.

         Am să redau frîntura ce mi-a plăcut atît de mult și care mi-a stîrnit toate simțurile și aducerile aminte:

"Ai vazut un camp cu fluturi,stii cand se deschide o usa si intra aerul rece si proaspat al iernii,te-ai dat in leagan ? Ce-ti spun astea ? Cum le simti in interiorul tau,cum le percepi aroma,cum te infrigureaza si cum te mangaie …? 
Vezi…" (scrie Marian)


          Am văzut… am simțit… am trăit… și da… văd în mintea mea, precum aievea… și resimt emoțiile trăite. 
          Era o noapte rece de toamnă dar atît de superbă, cu o lună plină ca un disc de lumină ce rătăcea printre norii întunecați precum rătăcesc acum gîndurile mele prin rafturile prăfuite ale amintirilor trecute. Imaginea din poză nu are puterea să vă redea toate trăirile acelor momente, dar pentru mine este fereastra spre acele clipe de basm. 
          Aerul rece de munte cu miros de pădure și iarbă udă, împletite cu mirosul lemnelor arse ce trosneau ușor îți umplea simțurile. Crestele munților erau încoronate cu sumedenia de nori plutitori ce înghițeau din cînd în cînd luna, acel disc de lumină perfect ce părea că fuge el ca o nălucă jucînd ascunsa. Muzica, rîsetele și murmurul de voci erau ca o unică melodie ce tulbură tăcerea profundă a nopții pentru a o înveseli și provoca la trezire, dar ea continua să plutească în dulcea-i visare plină de iubire… 
           Zîmbesc în noapte, așa cum am zîmbit și atunci pozînd luna, retrăiesc emoțiile clipelor trecute și plutesc în neștire… :) 
           Trezită din visare pentru o clipă cad ușor într-o altă clipă de plutire. 
           Iarna… Da… Aerul rece ce intră pe ușa deschisă atît de plin de… iarnă. Scîrțăitul zăpezii sub pașii grei răsună ritmic în timpane și o simt parcă și acum sub picioare… 


Am avut bucuria de a revedea zăpada de curînd tot la munte… 


          Susurul apei… Doamne cine nu poate zîmbi ascultînd cîntecul unui rîu de munte și nu e capabil să simtă iubirea profundă a clipelor și frumuseții din jur e cu adevărat sărac…





           Adierea vîntului și mîngîierea razelor de soare… și mirosul pădurii… Aș sta într-un leagăn pe malul apei să-mi flutur părul în vînt, inspirînd profund acel aer proaspăt și nu m-aș sătura de plinătatea sufletească cu atîta frumusețe…


          Adîncul pămîntului… Îmi aduc aminte mereu de peștera Stan, unde am trăit cele mai intense emoții ale existenței umane, atîrnate de un fir al vieții, totul fiind la discreția naturii ce se putea dezlănțui oricînd inundînd totul, nimicindu-ne astfel ca pe niște bieți șoboani prinși în cotloanele adîncurilor munților...

               Cînd am ieșit din acea peșteră am simțit pentru prima și unica dată în viață acea dorință profundă de a îmbrățișa și săruta cerul, copacii, iarba, florile, păsările… tot ce reprezenta lumină și culoare… viața în sine.

               Din înaltul cerului, cobor în final într-un alt colț de rai, unde mă privesc în oglindirea limpede a apei în speranța de a-mi înțelege toate tulburările profunde din adîncurile mele…



10 comentarii:

  1. Ha-ha,ce bine ! Ma ingrijorasem cu articolul anterior ...in logica lucrurilor, de la ,,Cea mai frumoasa declaratie..." ,trecand la ,,Cel mai..." urma...ce ?! Apele linistite sunt adanci,nu ? Ha-ha! Glumesc.Scrisul e un instrument cu multe taiusuri si culmi,din el poti vedea foarte adanc.Ai grija de tine ! Esti adorabila.Daca te-a parasit careva,daca ti-a inselat asteptarile si te-a facut sa suferi,iarta si uita,chiar nu merita.Habar nu avea pe ce lume traieste.Si-ti spune asta un om insurat pe care fata lui il iubeste ,si care si el la randul lui isi iubeste fata la fel de mult.Asa a fost sa fie.Nu e frumos ?Toata interventia mea aici e o intalnire intre suflete,sa vad ,sa simt,sa marturisec.
    Legat de articolul de fata,hhhmmmm...Ai scris frumos,ca de obicei ,dar...mergi in adancime,lasa-le sa vina si sa plece( amintirile )priveste cu detasare ,daca te implici incepe sadoara.Cauta uimirea,cauta incantarea mergi cu ele,doar cu ele.Centrul e in capacitatea de a experimenta,nu in ce experimentezi.Tu esti stapanul,cel care priveste,nu tu te invarti printre ele,ele se invart in tine.Bucura-te de aceasta capacitatea de a aminti frumos,de a imagina frumos...Dupa un timp,ai sa vezi , si cand spun asta stiu ce spun -ai sa vezi -esti suficient de antrenata si ai calitatile necesare .

    Cu drag,Marian !

    p.s. Ma intreb unde e Liviu ?!

    RăspundețiȘtergere
  2. ha ha… Îmi place logica dar nu scriu după o anumită logică a lucrurilor ci pur și simplu prin inspirațiile de moment care nu au neaparat legătură cu evenimentele reale și cursive din viața mea, ci mai degrabă cu capacitatea minții de a sălta din idee în idee și de a-și imagina... :)

    Dacă am lăsat impresia că doare ceva amintire în rîndurile de mai sus, crede-mă că e doar o impresie.
    Fiecare cuvințel a fost o încîntare, fiecare amintire a fost o plăcere…un zîmbet izvorît din adîncurile limpezi…o detașare în visare… un îndemn spre frumos și iubire… spre regăsirea adîncurilor noastre și înțelegerea profunzimii frumuseții interioare.

    Viața e frumoasă… :)

    RăspundețiȘtergere
  3. M-ai pacalit ! Sau poate nu !Putina invalmaseala ,un soi de rascolire ...De ce le-ai zis tulburari ! Initial imi suna a Ape Limpezi ,apoi mi-a venit alta imagine .He-he ,ape limpezi ca la Boboteaza cand se coboara Ingerii la scaldatoarea neamului omenesc sa ne stearga pacatele...

    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) sau poate nu... :))
      "He-he ,ape limpezi ca la Boboteaza cand se coboara Ingerii la scaldatoarea neamului omenesc sa ne stearga pacatele..."
      îmi place remarca aceasta. :)

      E interesant să recitesc textele vechi, după mai bine de un an... :D

      Ștergere
  4. Nu puteam sa lipsesc de la o asa intrunire, Marian!
    Ca sa ii spun autoarei ca este binecuvantata! Esti binecuvantata sa palpezi si sa simti frumosul, sa ai daruirea de a aduna continuu fragutele zilei dar si de a iti asterne gandurile si sentimentele pe hartie (virtuala, momentan) asa incat sa aduci frumusetea si in sufletele altora. Iti multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa nu lipsesti niciodata,Liviu ! Tu esti mai ancorat ,noi suntem mai aerieni.E nevoie sa contrabalansezi ...ezista riscuri !
      Salut !

      Ștergere
  5. Linistit inseamna limpede,Limpezi.Rascolit ,inseamna tulbure,Tulburari...cand scriem ,cuvintele par ca se cern intr-un fel anume,semnifica ceva despre interior,spun ceva despre cel care scrie,pe langa sensul obisnuit,literar ,au si o incarcatura energetica,o modulatie care poarta un semnal .Poate ma insel ...am zis si eu,mi-a venit acum !

    Succes !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) ce vremuri tulburi în ape limpezi... sau ape limpezi cu adâncuri tulburi...
      ha ha! ce-mi place să mă joc cu, cuvintele...

      Cum spuneam, e interesant, chiar minunat să recitești postările după mai bine de un an...

      Ștergere
  6. :) încîlcite sunt căile minții și profunde sunt trăirile sufletești…
    Împletirea lor poate stîrni tulburări în apele limpezi… dar nu înseamnă că-s neplăcute… :p
    Recunosc, a fost cu tîlc alegerea titlului… "Tulburări profunde…"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai da, Tulburari profunde ! Incalcite.EEeeeeh,cum mi-au sarit mie in ochi tocmai tulburarile...ai vazut ce frumos au iesit la suprafata ?!Zici ca nu exista Dumnezeu ?! Le vede pe toate. Daca nu erau ,,tulburari in adanc ,la mine nu ajungeau ,nu le-ar mai vede nimeni !

      Ștergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.