joi, 16 ianuarie 2014

Ispitele vieții…

           Am mai spus asta, dar chiar dacă mă repet, am să o spun din nou: încep să cred tot mai mult că nimic nu este întîmplător în viața aceasta și tind să cred că încep să înțeleg tot mai mult și mai multe. 

           Viața ne dă mereu teste, ne ispitește, ne încearcă uneori chiar dur. Știindu-ne toate slăbiciunile, îi e atît de simplu să ne supună la încercările cele mai grele, pentru a vedea dacă ne-am învățat lecțiile. Ea știe unde nu sîntem suficient de bine pregătiți și acolo primim iar și iar teste. Știe toate temerile noastre, toate fricile ce le avem și ne trimite exact ceea ce ne e frică să se întîmple, pentru a vedea dacă sîntem capabili să ne depășim temerile și dacă am învățat ceva sau încă bîjbîim prin viață. 


           Fiecare încercare dacă o treci cu bine, te simți automat mai calm și mai liniștit mental, fizic și sufletește. 
           Unii se întreabă probabil cum își pot da seama dacă au trecut cu bine testele vieții, dacă au făcut bine alegerile în viață sau nu. 
           Ei bine. Cred că e simplu. Dacă deja ți-ai învățat lecția vei face alegerea corectă și vei trece cu bine testul vieții. Iar asta vei ști că e așa, pentru că vei fi ok… te vei simți bine, vei avea liniște interioară. Dacă alegi greșit cu siguranță totul se complică, totul devine și mai greu și vei fi agitat, tulburat și liniștea ta interioară va fi zdruncinată sau chiar distrusă total. 

          Viața mi-a dat multe lecții mai ales în ultima vreme și a fost cînd am greșit. Am ales greșit calea, dar mi-am dat seama repede, pentru că liniștea mea interioară era tulburată, zeci de gînduri mă măcinau și agitau. Am trecut prin stări aiurea și nu eram eu cu mine ok. 
          Așa că am analizat, am conștientizat ce am greșit și am făcut noi alegeri, schimbînd astfel efectele. Astfel am recăpătat liniștea interioară și calmul, fiind tot mai bine. 
          Viața însă nu doarme și nu te lasă nici pe tine să dormi, așa că te încearcă din nou… știe ea cu ce… ispitindu-te cu cea mai delicioasă prăjitură din cîte ai mîncat vreodată. E precum în basmul cu Albă ca Zăpada și mărul otrăvit. Ai mușcat din el… te-ai otrăvit… 

          Fiecare încercare dacă știi să o observi și să conștientizezi realitatea, ai să vezi că înveți foarte multe și mult nu doar despre viață ci și despre tine. 
          Dacă ești atent la ceea ce-ți oferă viața, ai să vezi că nu te lasă să intri la examene fără să-ți fi oferit înainte lecțiile necesare din care să poți învăța. Dar nici nu-ți dă lecțiile cadou așa pur și simplu, fără a te supune apoi la teste să te verifice dacă ai învățat sau ba. Nu există teorie fără practică, iar practica e esențială în procesul de învățare. 

          Am primit teoria despre diferența dintre iubire și îndrăgostire, fiindu-mi dat un text frumos să-l citesc, iar apoi am fost supusă testării practice. Mi-a fost trimisă ispita îndrăgostirii să mă ademenească, să încerce să mă tulbure, să-mi încerce sentimentele, reacțiile, să vadă dacă am învățat sau nu ceva. 
          De data aceasta am fost cu lecțiile nu doar făcute ci și bine învățate, așa că am realizat că e doar un test banal. Înțelegînd asta, automat am avut noi revelații și am învățat lucruri noi despre viață și despre mine. Iar dacă la început am avut o slabă tentă de tulburare, am realizat că totul era acum din ce în ce mai calm și mai limpede și orice teamă am avut înainte doar la gîndul de posibilă apariție a ispitei, mi-a dispărut pur și simplu. Teama e întotdeauna mai mare decît realitatea în sine. 
          Mă temeam că voi fi tulburată, că nu voi ști ce vreau, că nu voi ști ce să fac…etc… Teama a fost mai mare decît realitatea. N-am fost tulburată precum mă temeam, știam concret ce vreau și ce nu vreau și am știut ce să fac… în plus am avut surpriza plăcută să simt lucruri noi deosebite și frumoase, ce mi-au limpezit mintea și m-au luminat și mai mult. Calmul, liniștea și bucuria ce m-au cuprins, mi-au dat confirmarea că am făcut alegerea corectă, că am trecut testul acela cu bine. Sînt pe calea cea bună. :) 

          Ei bine… Așa pare banal ceea ce spun, dar nimic nu e atît de simplu în viața aceasta. Cînd sîntem puși la încercări de regulă sîntem bombardați cu multe teste diverse, pe domenii diverse… multe probleme grămadă care să te bulverseze, streseze, emoționeze, tulbure, obosească, să te zăpăcească, să-ți întindă răbdarea și nervii la maxim, să fie cît mai dificil totul. Iar așa din cînd în cînd "atacă" din nou, cu forțe proaspete, cu tentații și mai mari să vadă dacă ai avut doar așa inspirație de moment sau chiar e pe bune pregătirea ta. 
          Sînt convinsă că testele următoare vor fi și mai dificile, dar sînt liniștită și încrezătoare că fiind cu inima deschisă și sufletul curat, voi găsi mereu puterea interioară și călăuzirea divină pentru a le trece cu bine. 
          
         Răbdare… răbdare… răbdare… răbdare… 
           

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.